Din vej til god burger business

2023-burgeren er en klimavenlig smagsbombe

Efterspørgslen på mad og oplevelser, som både er gode for omverden og bidrager til en sund og balanceret livsstil, stiger. Og dét skal burgerne på din tavle også afspejle, hvis du vil drive en god burger-business i 2023. 

Her får du vores råd til, hvordan du gør den klimavenlige burger til dine kunders naturlige førstevalg og din egen største indtjeningskilde. Og vi lover dig, at det smager himmelsk! 

Krisen kradser så klø på 

De seneste års kriser tvinger os alle til at handle og prioritere anderledes. Under corona-pandemien var fysisk sundhed og mental velvære noget af det, vi brugte mest energi på. Så kom krigen i Ukraine, energikrisen og de stigende fødevarepriser, som tvinger os alle til at passe på pengene og prioritere benhårdt.  

Forandringerne påvirker dine kunders adfærd og sætter nye rammer for, hvordan du må tilpasse din burger-business, så den bliver en succes i 2023. 
 

“Never let a good crisis go to waste” - Winston Churchill 

Gør det simpelt, klimavenligt og økonomisk

Hos Schulstad Bakery Solutions har vi udviklet en række opskrifter efter princippet “Få elementer, god kvalitet og masser af smag”. Vi kalder det “Simply tasty burgers”.  

Det ligger i tidens ånd at skære ned på både mængder og pris – både for klimaets og økonomiens skyld. Derfor har vi givet kokken Rasmus Bundgaard den udfordring at udvikle opskrifter, der sætter smag og spiseoplevelsen i forreste række. 

Se opskrifterne fra Rasmus Bundgaard her. 

Se burgeropskrifterne her

Plantebaseret, klimavenligt – og billigere!

Husk også altid at have vegetariske og veganske tilbud på menukortet. Der er stadig flere danskere, der tilvælger de kødfrie alternativer – også uden egentligt at betegne sig som vegetarer, veganere eller flexitarer. Så erstat kødet med bagte rodfrugter, kikærter og grønt i alle afskygninger – uden at det går ud over smagen eller spiseoplevelsen.  

Brug lokale råvarer

Husk at fortælle den gode historie, når du benytter dig af lokale leverandører. Det er med til at skabe differentiering på menuen og gøre måltidet til en endnu bedre oplevelse. Spørg også altid din brødleverandør, om burgerbollen er bagt i Danmark. Her finder du Danmarks største vejviser til lokale fødevareproducenter.

Styrk din profil med mere økologi

Med økologi skiller du dig positivt ud fra mængden, når du skal vinde kundernes opmærksomhed. Så sørg for at have en økologisk burgerbolle på tavlen, og gør det synligt for dine kunder.  

Når du vælger økologisk brød gør det en stor forskel for øko-graden i dit køkken.  

Se den nye økologiske burgerbolle

Den næringsrige eller den kalorielette?

Er din burger rig på fuldkorn eller protein? Eller har den et lavt kalorieindhold? Så fremhæv det på menuen, så dine kunder kan navigere efter det, når de er på jagt efter en burger, der får både smag, nydelse og livsstil til at gå op i en højere enhed. 

Se den nye fuldkornsburgerbolle